Pojazdy służbowe w drukarni fleksograficznej

2019-01-10

Prowadząc drukarnie fleksograficzne trzeba liczyć się z kosztami związanymi z pojazdami służbowymi


Nowoczesne maszyny w szerokim tego słowa znaczeniu poddawane, są coraz to większym wymaganiom eksploatacyjnym w aspekcie drukarni fleksograficznych. Muszą być niezawodne, wydajne i trwałe. Duże obciążenia elementów maszyn pracujących często w niesprzyjającym środowisku stawiają przed konstruktorami potrzebę korzystania z nowatorskich, a wręcz innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych oraz materiałowych, w związku z czym prowadzone,są badania materiałów przeznaczonych na elementy maszyn. Poszukuje się rozwiązań najlepszych biorąc pod uwagę wytrzymałość materiałów oraz ich koszt.


Nawiązując do drukarni fleksograficznej należy liczyć się z ogromnym problemem w ruchomych elementach maszyn jest zjawisko tarcia.

W procesie eksploatacji współczesna maszyna musi być niezawodna. W tym celu inżyniera materiałowa poprzez badania różnych materiałów konstrukcyjnych stara się zbudować wzorzec idealnego materiału, który spełni najsurowsze wymagania eksploatacyjne stawiane współczesnym maszynom. W technice nie ma „złotego środka”, który rozwiąże problemy materiałowe, toteż badania nad nimi, ich własnościami, budową, strukturą, są tak bardzo ważne i konieczne dla rozwoju współczesnej techniki.


Oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne różnią się bazami olejowymi oraz pakietami dodatków uszlachetniających. Obecnie najwięcej prac prowadzi się nad olejami syntetycznymi i to one są najczęściej rozwijane – dzięki temu oleje są lepiej dopasowane do wymagań producentów silników, a silniki te są bardziej trwałe i sprawniej pracują. Ponadto oleje syntetyczne są bardziej stabilne termicznie, mogą pracować w wyższej temperaturze oraz większych naciskach na smarowane powierzchnie. Wpływają również na zmniejszenie zużycia części silnika oraz oporów tarcia, a także są paliwooszczędne. Oleje syntetyczne lepiej niż mineralne dbają o czystość silnika, redukując osady w nim, oraz wydłużają okres między wymianami oleju. Ułatwiają także rozruch w niskiej temperaturze. Wszystko to skutkuje stosowaniem olejów syntetycznych w większości nowych aut.

Jest to olej silnikowy, przekładniowy i hydrauliczny. Pamiętajmy o tym prowadząc drukarnie fleksograficzne http://www.atriapolska.pl/ .


Jesień jest porą roku, kiedy właściciele samochodów zaczynają przygotowywać swoje pojazdy na cięższe warunki pracy podczas zimy. Należy wówczas dokonać przeglądu stanu zimowego ogumienia, piór wycieraczek, a także filtrów powietrza silnika oraz kabiny. Na niskie temperatury szczególnie narażone są płyny eksploatacyjne, takie jak letni płyn do spryskiwaczy oraz płyn chłodniczy. Jednym z głównych elementów, o który również należy zadbać jest olej silnikowy. Pierwsze, co powinniśmy zrobić, to sprawdzić czy nie zbliża się termin wymiany oleju. Jeśli wypada on w środku zimy, to lepiej wymienić go już na jesieni i nie martwić się o ochronę własnego silnika. Podczas eksploatacji w silniku olej traci swoje właściwości i może się okazać, że będą niewystarczające podczas dużych wahań temperatury oraz w wysokiej wilgotności w czasie zimy prowadząc drukarnie fleksograficzne.


W związku z czym warto jest używać olejów najwyższej jakości, najlepiej olejów w pełni syntetycznych. Oleje te lepiej znoszą duże amplitudy temperatury i dłużej zachowują właściwości nadane przez bogaty pakiet dodatków. Oleje syntetyczne produkowane są także w niższych lepkościach, co ma szczególne znaczenie podczas rozruchu zimnego silnika w bardzo niskich temperaturach. Jeżeli decydujemy się na wymianę oleju, to sprawdźmy, co zaleca producent pojazdu, a dokładnie naszego silnika. Wymagania lepkościowe oraz jakościowe można znaleźć w instrukcji obsługi lub w autoryzowanej stacji danej marki. Stosowanie oleju zgodnego z tymi zaleceniami zapewnia najlepszą ochronę silnika, a także zabezpiecza przed utratą gwarancji w przypadku nowszych pojazdów.


Lepkość oleju najczęściej wyrażana jest za pomocą specyfikacji SAE i widoczna jest na przedniej etykiecie butelki oleju, np. 5W-30. Pierwsza część symbolu („5W”) oznacza lepkość w niskich temperaturach, druga w wysokich. Im niższa wartość przy symbolu „W”, tym olej ma niższą lepkość w niskich temperaturach. Ma tym samym niższą temperaturą płynięcia, czyli temperaturę, w której kończą się właściwości smarne oleju. Dzięki niższej lepkości olej może lepiej chronić silnik w zimie. Niska lepkość oleju w niskich temperaturach ma szczególne znaczenie podczas zimnych rozruchów, gdyż stwarza mniejsze opory przeciw płynięciu co wpływa na łatwiejsze zasysanie oleju z miski olejowej i toczenia oleju w całym układzie smarowania. W związku z czym większość producentów olejów tworzy uniwersalne oleje silnikowe, zarówno na letnie, jak i zimowe warunki pogodowe. Ma to praktyczne skutki, bo nie trzeba zmieniać oleju przy każdorazowej zmianie klimatu. Lepkości nisko- i wysokotemperaturowe są dobrane w taki sposób, by olej doskonale chronił silnik w każdych warunkach.